Výsledky výzkumu kampaně Noc patří slunci

Výzkumný projekt Noc patří slunci v reálném prostředí zjišťoval přínos internetu jakožto reklamního nosiče v oblasti budování brand awareness (znalosti značky).

Abychom odfiltrovali maximum vedlejších vlivů, stvořili jsme fiktivní produkt, kterým byl detektivní román Noc patří slunci (www.nocpatrislunci.cz), a vycházející hvězdu severské krimi, spisovatele Ulfa Tregeda (www.ulftreged.com).

Získali jsme tak produkt s nulovou hodnotou brand awareness, který nebyl v minulosti nikdy nikde komunikován. Reklamní kampaň probíhala výhradně na serverech portálu Seznam.cz a je tedy jasné, že veškerý přínos pro případného zadavatele byl generován internetem, respektive Seznamem.

Jak je uvedeno v níže dostupné prezentaci, během necelých tří týdnů jsme v parametru „Podpořená znalost kampaně“ dosáhli hodnoty 19 %. Tento parametr jsme měřili v rámci internetové populace, respektive populace návštěvníků Seznam.cz, pomocí našeho nástroje Seznam.cz Výzkumník.

Pro porovnání s třemi proběhnuvšími televizními kampaněmi jsme si vytvořili koeficient říkající, jakou částku (v ceníkových cenách) bylo nutné vynaložit na 1 % podpořené znalosti kampaně.

U internetové kampaně na „značku“ Noc patří slunci je tato částka 218 640 Kč.

Tři vybrané televizní kampaně na značky (služby) Seznamu se u téhož koeficientu (podpořená znalost kampaně) pohybovaly v rozmezí přibližně 174 000 až 210 000 Kč. Žádná ze tří značek komunikovaných v televizi nezačínaly u parametru podpořená znalost kampaně na nulové hodnotě, protože v předchozích letech byly do jejich znalosti v televizních kampaních investovány desítky miliónů korun (vše počítáno v ceníkových cenách).

Prezentace z CIF 2015 ke stažení

Stáhnout PPT prezentaci (13 MB)

Kampaň v číslech

Datum běhu
22. 6. 2015 – 10. 7. 2015

Zobrazení
29 691 309

Ceníková cena
4 154 158 Kč

Placená část kampaně

Investice
4 154 158 Kč

Návštěvy
101 008

Konverze
798

Konverzní poměr
0,8 %

Display
  Investice Návštěvy Konverze Konverzní
poměr
Bannery 1 070 235 Kč 21 339 287 1,3 %
Video 244 686 Kč 14 028 9 0,1 %
Rich media 2 827 419 Kč 62 082 369 0,6 %
Celkem 4 142 340 Kč 97 449 665  
PPC
  Investice Návštěvy Konverze Konverzní
poměr
AdWords 6 222 Kč 1 703 43 2,5 %
Sklik 5 596 Kč 1 856 90 4,8 %
Celkem 11 818 Kč 3 559 133  

Vedlejší efekt kampaně

Investice
0 Kč

Návštěvy
6 784

Konverze
207

Konverzní poměr
3,1 %

  Návštěvy Konverze Konverzní
poměr
Přirozené výsledky
vyhledávání
3 535 75 2,1 %
Přímá návštěva 2 482 102 4,1 %
Sociální sítě 702 27 3,8 %
Odkazující stránka 58 3 5,2 %
Nezařazeno 7 0 0,0 %
  Zobrazení Prokliky CTR
Bannery 18 519 343 25 493 0,1 %
Video 832 008 25 173 3,0 %
Rich media 10 339 958 84 150 0,8 %
Bannery
  Návštěvy Konverze Konverzní poměr
Email – Skyscraper 2 444 53 2,2 %
Horoskopy – Leaderboard 2 020 17 0,8 %
Novinky – Rectangle 970×310 (cílená sekce) 1 489 15 1,0 %
Proženy – Top Sponzor (floating) 316 2 0,6 %
Homepage – Homepage 468×120 10 085 147 1,5 %
Super – Rectangle 970×310 1 429 24 1,7 %
TV program – TV Leaderboard (nahoře) 3 556 29 0,8 %
Video
  Návštěvy Konverze Konverzní poměr
Stream – Videospot pre-roll 14 028 9 0,1 %
Rich Media
  Návštěvy Konverze Konverzní poměr
Novinky – Multipozice (Leaderboard + iLayer + TopSponzor), AdTV – Skyscraper 42 423 255 0,6 %
Proženy – Branding + TOP sponzor 14 123 50 0,4 %
Super - AdTV 5 536 64 1,2 %

Další výsledky kampaně dle zdrojů návštěvy

  Délká návštěvy
(průměr)
Počet stránek
na návštěvu
Doba od příchodu na web
do konverze (median)
Kampaň – display 0,6 min. 1,4 2,4 min.
Kampaň – PPC 1,1 min. 2,0 2,0 min.
Odkazující stránka 1,1 min. 1,9 1,8 min.
Vyhledávač 1,7 min. 2,8 1,6 min.
Přímá 2,1 min. 2,4 2,6 min.
Sociální sítě 2,2 min. 2,3 1,4 min.



Konverze = vložení e-mailu
Všechny internetové metriky vycházejí z dat interního měřícího nástroje
*PPC jsme využili jako podporu pro celou kampaň (vyhledávání a retargeting)

Počet hledání slov spojených s kampaní za červen a červenec 2015

TOP 25 slov a výrazů spojených s kampaní hledaných ve fulltextu
(celkem jsme zaznamenali 285 slov a slovních spojení souvisejicích s kampaní).

Počet Hledání
2071 noc patří slunci
1737 noc patří slunci recenze
438 kniha noc patří slunci
309 noc patří slunci 
293 ulf treged
270 noc patří slunci kniha
234 Noc patří slunci
191 noc patri slunci
93 kdy vyjde kniha noc patří slunci
77 Ulf Treged
39 treged
36 kniha noc patri slunci
35 kniha Noc patří slunci
27 Noc patri slunci
21 kniha noc patří slunci datum vydání
21 ulf treged noc patří slunci
19 noc patří slunci pdf
16 noc patří slunci
13  kniha noc patří slunci
12 noc patri slunci kniha
12 treged ulf
12 ulf treged noc patri slunci
12 Noc patří slunci kniha
11 Ulf treged
10 Treged