Výzkumný projekt Noc patří slunci v reálném prostředí zjišťoval přínos internetu jakožto reklamního nosiče v oblasti budování brand awareness (znalosti značky).
Abychom odfiltrovali maximum vedlejších vlivů, stvořili jsme fiktivní produkt, kterým byl detektivní román Noc patří slunci (www.nocpatrislunci.cz), a vycházející hvězdu severské krimi, spisovatele Ulfa Tregeda (www.ulftreged.com).
Získali jsme tak produkt s nulovou hodnotou brand awareness, který nebyl v minulosti nikdy nikde komunikován. Reklamní kampaň probíhala výhradně na serverech portálu Seznam.cz a je tedy jasné, že veškerý přínos pro případného zadavatele byl generován internetem, respektive Seznamem.
Jak je uvedeno v níže dostupné prezentaci, během necelých tří týdnů jsme v parametru „Podpořená znalost kampaně“ dosáhli hodnoty 19 %. Tento parametr jsme měřili v rámci internetové populace, respektive populace návštěvníků Seznam.cz, pomocí našeho nástroje Seznam.cz Výzkumník.
Pro porovnání s třemi proběhnuvšími televizními kampaněmi jsme si vytvořili koeficient říkající, jakou částku (v ceníkových cenách) bylo nutné vynaložit na 1 % podpořené znalosti kampaně.
U internetové kampaně na „značku“ Noc patří slunci je tato částka 218 640 Kč.
Tři vybrané televizní kampaně na značky (služby) Seznamu se u téhož koeficientu (podpořená znalost kampaně) pohybovaly v rozmezí přibližně 174 000 až 210 000 Kč. Žádná ze tří značek komunikovaných v televizi nezačínaly u parametru podpořená znalost kampaně na nulové hodnotě, protože v předchozích letech byly do jejich znalosti v televizních kampaních investovány desítky miliónů korun (vše počítáno v ceníkových cenách).